torsdag 10 november 2011

Hej

Hej Mitt namn är Linda.
Jag startar den här bloggen med min mamma.
Vi är båda mångpysslare.

Jag börjar med att berätta lite om mig själv så får min mamma berätta om sig när hon känner att hon vill.

Jag är 31 år idag och blir 32 i januari.
Jag är gift och har en son på 14 år en dotter på 20 år som då inte är min biologiskt men min i hjärtat och två hundar
Vi bor i en lägenhet som jag älskar att fixsa. tröttnar fort på saker hemma och vill gärna göra om ofta.
Jag är idagsläget sjuskriven på heltid och har 8 olika diagnoser som jag inte tänker gå in på nu men de är helt okej att fråga om du undrar om något.

Efter som jag är hemma på heltid och har kommit på att de faktiskt inte är så roligt som man kan tro så har de blivit en hel del pyssel helt enkelt.
¨
Jag bakar gärna allt från godis, bröd , cupcakes ja de mesta och jag kommer lägga upp recept och bilder på både lånade recept som egna.

Jag har också kommit på att jag älskar att sy så nu har jag fått låna mamma,s symaskin i hopp om att snart få en egen., Så lite sy saker från mig kommer också komma men jag varnar er de är fortfarande på nybörjar nivå, men man måste ju börja någonstans. Mamma där imott är riktigt duktig sömmerska.

Jag gör egna kort och har en förkärlek för att slå in presenter och julklappar så jag hoppas verkligen ni kan få lite insperation där.

Ja sen kommer de nog en del konstiga saker ibland också som inte har så mycket med ovanstående att göra. <3

Jag hoppas att jag och min mamma ska kunna inspirera något med de vi gör.


så de mesta här kommer handla om pyssel så klart men ni kommer säket också få läsa en del om mitt liv som mamma, fru, sjuskriven mm. 

Jag är både en ung mamma och nu även mamma till en tonåring, och som sakt sjuskriven. Jag har inga svårigheter att prata om något av de så har du några frågor eller så så bara fråga på så ska jag göra mitt bästa för att svara antingen här på bloggen eller via mail.
jag har även som kanske syns dyslexi, så om de blir konstigt ibland så är de säket därför. =)

Ja de var lite om mig elle ja lite å lite *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar